Pages

Thursday, January 23, 2014

GLORY BEACH RESORT PORT DICKSON

Suatu ketika dahulu, tersebut al kisah kami bercuti di Port Dickson... planning masih juga yang last minute..time cuti skolah & weekend pasti hotel suma fully booked... maka bertapalah kami di  Glory Beach Resort Port Dickson

View sepanjang perjalanan kami dari Melaka ke Glory Beach Resort Port Dickson

Glory Beach Resort terletak di Tanjung Gemuk Beach, bahagian atas sekali..

Apa yang menarik kat sini, resort ni merupakan pusat penetasan penyu...blh tengok penyu secara live dan pegang pun boleh..kawasan sekitar yang bersih dan cantik..swimming pool yg best dan menyeronokkan utk kanak-kanak dan dewasa..

Chek in biasalah pukul 3 petang dan chek out pukul 12 tengah hari... kami sampai awal dalam pukul 2 ptg tapi pihak hotel tak bagi kami masuk awal, nak uruskan check in pun tak dibaginya....mesti pukul 3 ptg..walaupun bilik dah siap sedia...menanti pukul 3 petang kami pun merayau menjamu mata...

Lexis Port Dickson
 yang berkonsepkan chalet atas air hanya bersebelahan dgn Glory Beach Resort

Pukul 2.45 ptg, kami pun bergerak semula ke lobi untuk urusan check in..rupa-rupanya dah ramai yg beratur untuk urusan yg sama..kata pukul 3 baru blh regsiter..ni dah berderet deret orgnya...lebih mengecewakan urusan utk chek in shj terlalu lama hingga ambil masa 15 ke 20 minit utk seorang...jenuh berdiri..receptionis tu mmg kena sound haha... then ada org potong line..lagi haru...
lepas register, naik bilik rehat kejap, Adlina ngn HM dh ajak mandi laut...laut yg berhadapan dgn resort ni mmg tak boleh mandi..banyak batu & airnya kotor skit.... kami kena pegi bhgn hujungnya...masa mandi tu ombaknya tak besar mmg best lah mandi..tapi biasalah air laut di Port Dickson jgn sangka seperti air laut di pantai timur atau di pulau-pulau...air kat sini x berapa cantik tapi bersih lah skit...lepas berendam dlm laut, kami berendam lagi di kolam renangnya..kolam renangnya cantik & besar..tapi airnya kotor skit..biasalah dah ramai-ramai terjun haha...

Apartment kami

2 bilik tidur & 1 bilik mandi... besar & cantik...tapi lantai nya kotor mcm tak bermop...tapak kaki sure hitam...kebersihan bilik air pun x memuaskan...balkoni nya..ya ampun kotor sungguh..banyak giler taik burung..rasa rasanya diaorg just sapu sikit-sikit, tukar ape yg patut... nak berus ke nak lap ke nak mop ke tak de lah kot....keadaan perabot & kemudahan apartment dah cantik tapi kebersihan kurang memuaskan..

view dari balkoni apartment kami

pemandangan di waktu siang

pemandangan senja

malam

pagi

waktu malam kami keluar cari makan...niat di hati nak makan kat PD Waterfront..jenuh berpusing pusing cari tempatnya tak jumpa..papan tanda letak kat depan je..tapi sumanya bangunan baru nak buat dan banyak lak kedai-kedai yg malap..seram lah pulak haha....kalau blh nak cari tempat makan yg unik-unik skit tak jumpa lak...suma kedai tomyam..alahai bosannya..kat melaka pun bnyk tomyam...dah penat berpusing pusing, last last berhenti makan kat bangunan The Store..

dah penat pusing-pusing, makan makan, blk resort, pusing pusing lagi pastu naik bilik...Adlina ngn HM sambung main golf..haa layannn...

Bangun tido esok nya, sarapan & kami terjun laut lagi & berendam dlm pool lagi..syoknya masing-masing mcm tak ingat nk check out...
Pukul 12 tengah hari kami chek out & pergi makan kat Kedai Kukus Ayam Panggang Cowboy

Dah baca, jangan segan-segan....komen-komen lah skit....
bagi yang dah ambil gamba dari blog ini jgn lupa tag saya ye..
terima kasih ^_^

1. last week pun ke PD, hampir terbooking Glory sebelum ke Corus. Nasib malang dapat apartment usang.

2. usang & bnyk sgt buangan dari burung2 haha.....

3. Semalam (8/9/14)baru balik dari Glory..pantai dia sudah ditambak dengan pasir..maka pantai dah makin lebar..

4. lama dah tak ke pd. ingat bulan 4 ni nak ke pd lah

5. terima kasih sudi singgah blog sy :)

6. yup mmg best..kanak2 ler paling seronok :)