Pages

Thursday, September 8, 2011

PENGURUSAN MASA YG BARU

Ramadhan dah 2 minggu berlalu...kini bulan Syawal pula...tapi masih bnyk kerja2 yg masih blum disetelkan lagi...target akhir bln ni abis...tp tak tahulah boleh atau tidak...tempahan origami pun bnyk agi tak siap...huhu...blog pun dah lama tak diupdate...ingatkan masa bulan pose ari tu bnyk masa lapang tapi huhu...bnyk pulak benda nk kena setelkan...sabo je lah...



Ramai org cakap, suri rumah sepenuh masa atau sesiapa yg bekerja tetapi ambik cuti panjang bosan sesangat...mati kutu duk umah...tak tahu nak buat ape...tu kata org lah...tapi aku lain plak...masa aku penuh setiap masa...mana nak kemas umah, memasak, ajar anak2, buat projek2 kertas aku tu...hehe...tapi aku seronok hidup mcm ni...tak de lah bosan sgt...dari tak de nak buat ape...

Sesi sekolah selepas cuti raya dah 4 hari bermula...ini bermakna juga kelas tuisyen aku pun dah start 2 hari...maknanya masa aku tuk sebelah petang pun penuh...aku ajar aku tak de lah ramai mana pun...cuma seorg anak jiran...ngan anak aku 2 org tu je...tp riuhnya mcm sepuluh org...hehe...tapi tak pe...asalkan riuh pasal pelajaran je...hehe...memandangkan blog aku dah lama tak diupdate, tak diedit, tak tambah ape2...bertambah ngan keje2 bisness online ni...so, aku pun terpikir bila nak buat suma tu di samping kerja2 harian yg lain...teringat masa bulan pose ari tu, belah pagi rileks skit...sbb petang br nak masak...langsung datang idea baru...dan sekarang ni aku tgh menyesuaikan diri dgn pengurusan masa yg baru ni...

Belah pagi, kemas umah dan buat apa2 je yg patut...pastu br blh ngadap keje2 yg tertunggak...lipat2 kertas ke atau layan internet ni...belah petang, klas tuisyen plak sampai kul 5...abis je buat ape yg patut...pastu br memasak...mlm lepas maghrib ajar anak2 aku ngaji plak...pastu buat lah ape yg terlintas kat fikiran ni...erm...dah 4 hari buat mcm tu...Alhamdulillah...ok je...


suasana kelas tuisyen yg ahlinya 3 org je...




No comments:

Post a Comment

 

Popular Posts